מתי כספי לאונרד כהן : אושיק לוי - מתי כספי - האתר הרשמי / 2 אגדות בשיר אחד הקול של ניק קייב עם הסטייל של הבאד סידס והשיר של לאונרד כהן, פשוט מדהים!

מתי כספי לאונרד כהן : אושיק לוי - מתי כספי - האתר הרשמי / 2 אגדות בשיר אחד הקול של ניק קייב עם הסטייל של הבאד סידס והשיר של לאונרד כהן, פשוט מדהים!. ובחצות, העששית בחלונו, היה רושם במילונו תילי תילים. כי רק מי שידע לחיות ולמצות את החיים עד תום, לאהוב, לשנוא, ובעיקר לשקר, יודע איך למות. מלחמת יום כיפור הביאה אותו לשיר לפני חייליים במוצבים בסיני. הוא אחראי על יצירות רבות ובלתי נשכחות שהן חלק מנוף המוזיקה הישראלית. ישראלי, יהודי, מילים ששרות עם הלב, ביצוע שנוגע בנשמה.

יחד עם מספר אמנים ישראלים, הבולט בהם הוא מתי כספי, הופיע כהן במשך חודשיים מול חיילים במוצבים בחצי האי סיני, ולקח עמו משם זיכרונות שמצאו דרכם אל מילות השירים. 'האיש הזה שיושב שם לבד דומה לליאונרד כהן'. מתי כספי קיימים 3 ביצועים נוספים לשיר זה : ב1973 הגיע לאונרד כהן לישראל ימי מלחמת יום הכיפורים ושר עם מתי כספי. במלחמת יום הכיפורים, הגיע כהן להופיע בפני חיילים בסיני כשמלווה אותו הזמר והיוצר מתי כספי.

איורים וציורים - מתי כספי - האתר הרשמי
איורים וציורים - מתי כספי - האתר הרשמי from matticaspi.co.il
מתי כספי חושף סיפור מדהים על לאונרד כהן. יעוץ זוגי, טיפול במשברי זוגיות ובעיות בחיי הנישואין מתוך גישה של פסיכולוגיה חיובית והסתכלות על משבר כהזדמנות לצמיחה. מותו של כהן היה מהיר, פתאומי ושלו, ציין מנהלו של כהן. ב1973 הגיע לאונרד כהן לישראל ימי מלחמת יום הכיפורים ושר עם מתי כספי. פוסטים אודות לאונרד כהן שנכתבו על ידי tomerkamer. כהן לא היה אז זמר מוכר בארץ, אך לוי היה מעריץ שלו ולכן זיהה אותו. ובחצות, העששית בחלונו, היה רושם במילונו תילי תילים מילים יפות, מילים עפות, מתגלגלות מן הלשון. לאונרד כהן גדל בבית יהודי במונטריאול, קנדה.

ב1973 הגיע לאונרד כהן לישראל ימי מלחמת יום הכיפורים ושר עם מתי כספי.

ובחצות, העששית בחלונו, היה רושם במילונו תילי תילים. בתקשורת דווח לא מעט פעמים על בריאותו המעורערת ועל השמועות שהוא חלה במחלת הסרטן. רובינא הופיעה בפני לוחמים במלחמת יום הכיפורים, במסגרת צוות הווי יחד עם מתי כספי, אושיק לוי, פופיק ארנון ואף לאונרד כהן. הייתי מודע לקיומו כבר בשנות ה־80, כש־first we take manhattan ו־dance me to the end of love היו להיטים, אבל לא האזנתי לו וולונטרית עד חורף 1994. מספרת אילנה רובינא (באתר של מתי כספי): היינו ברפידים, חיילים ירדו מהמטוסים והושבו על המסלול בפקודה. ב1994 פרש מעולם המוזיקה ועבר להתגורר במנזר זן בודהיסטי קרוב ללוס אנג'לס קליפורניה. כבר הצהרתי בעבר שלא אופיע אם תהיינה הגבלות שלא יאפשרו לחלק מהקהל שלי לבוא להופעותיי. לאונרד כהן היה בחור נחמד מספר מתי כספי לוואלה! כספי נחשב על ידי רבים לאחד המוזיקאים החשובים בתולדות התרבות הישראלית. חודשיים הוא הסתובב פה, הטרובדור היהודי הגדול, בתוך ההפגזות והפודרה של המדבר (עם מתי כספי וחברים בלהקת לוויי) והוסיף פיוטים למחזור הימים הנוראים. ישראלי, יהודי, מילים ששרות עם הלב, ביצוע שנוגע בנשמה. מתי כספי חושף סיפור מדהים על לאונרד כהן.

במלחמת יום כיפור הופעתי ביחד עם לאונרד כהן במרחבי סיני. להיטון תיעד יום בחייה של רובינא: ב1973 הגיע לאונרד כהן לישראל ימי מלחמת יום הכיפורים ושר עם מתי כספי. במלחמת יום הכיפורים, הגיע כהן להופיע בפני חיילים בסיני כשמלווה אותו הזמר והיוצר מתי כספי. לאונרד כהן מעולם לא נישא.

איורים וציורים - מתי כספי - האתר הרשמי
איורים וציורים - מתי כספי - האתר הרשמי from matticaspi.co.il
לאונרד כהן לימד אותנו לחיות. יצירתו מקיפה קרוב לאלף שירים, מהם שנכתבו לאמנים אחרים ומהם שביצע בעצמו. 'האיש הזה שיושב שם לבד דומה לליאונרד כהן'. לשמע הפקודה, הם התיישבו על המסלול ואני ליוויתי את לאונרד כהן ששר את שירו 'כמו ציפור על חוט תייל'. לאונרד כהן, אחד היוצרים המשפיעים בעשורים האחרונים, פרסם 26 אלבומים, האחרון שבהם יצא לפני שבועות ספורים. איבדנו את אחד מאנשי החזון הנערצים בעולם המוסיקה. מתויג אהוד מנור, לאונרד כהן, מתי כספי. כהן לא היה אז זמר מוכר בארץ, אך לוי היה מעריץ שלו ולכן זיהה אותו.

ובחצות, העששית בחלונו, היה רושם במילונו תילי תילים מילים יפות, מילים עפות, מתגלגלות מן הלשון.

מספרת אילנה רובינא (באתר של מתי כספי): רובינא הופיעה בפני לוחמים במלחמת יום הכיפורים, במסגרת צוות הווי יחד עם מתי כספי, אושיק לוי, פופיק ארנון ואף לאונרד כהן. 2 אגדות בשיר אחד הקול של ניק קייב עם הסטייל של הבאד סידס והשיר של לאונרד כהן, פשוט מדהים! במקום לחגוג 20 שנה לספרות זולה כמו אדם מן היישוב, אני חוגג 20 שנות לאונרד כהן. לאונרד כהן מעט אדיש, אבל ברקע המוזיקה מתגברת, מלאכיות המוות המלוות את גזר הדין עוטפות את החספוס ברוך. המוזיקאי והמשורר הקנדי יהודי לאונרד כהן מת בגיל 82. ישבנו בקפה 'פינתי' בתל אביב, מתי, אושיק, פופיק ואני והתארגנו להופעה, ואושיק אמר: להיטון תיעד יום בחייה של רובינא: לשמע הפקודה, הם התיישבו על המסלול ואני ליוויתי את לאונרד כהן ששר את שירו 'כמו ציפור על חוט תייל'. הזמר מתי כספי בריאיון ראשון על תקיפתו את רהמ, בעקבותיה קיבל איומים על חייו: ובחצות, העששית בחלונו, היה רושם במילונו תילי תילים. בתקשורת דווח לא מעט פעמים על בריאותו המעורערת ועל השמועות שהוא חלה במחלת הסרטן. אתר הבית של דורית כהן, פסיכולוגית (מ.א):

מתי כספי חושף סיפור מדהים על לאונרד כהן. פרל ג'אם, אדי וודר, כשהשיר יצא כתבו שהקול שלו גורם ללב פשוט להתפוצץ מרוב התרגשות. כהן לא היה אז זמר מוכר בארץ, אך לוי היה מעריץ שלו ולכן זיהה אותו. לאונרד כהן, אחד היוצרים המשפיעים בעשורים האחרונים, פרסם 26 אלבומים, האחרון שבהם יצא לפני שבועות ספורים. הלילה פורסמה בעמוד הפייסבוק שלו הודעה רשמית על מותו:

לילי גם - מתי כספי - האתר הרשמי
לילי גם - מתי כספי - האתר הרשמי from matticaspi.co.il
המלחמה אליה נקלע ריגשה אותו כמובן מאד. בתקשורת דווח לא מעט פעמים על בריאותו המעורערת ועל השמועות שהוא חלה במחלת הסרטן. המוזיקאי והמשורר הקנדי יהודי לאונרד כהן מת בגיל 82. במלחמת יום כיפור הופעתי ביחד עם לאונרד כהן במרחבי סיני. בשנת 1970, הגיעה למקום הראשון בפסטיבל הזמר החסידי השני עם השיר יברכך, באותה שנה היא השתתפה גם בפסטיבל שירי הילדים, והנחתה תכנית רדיו ברשת ב' בשם שירי ואני. להיטון תיעד יום בחייה של רובינא: הייתי מודע לקיומו כבר בשנות ה־80, כש־first we take manhattan ו־dance me to the end of love היו להיטים, אבל לא האזנתי לו וולונטרית עד חורף 1994. ובחצות, העששית בחלונו, היה רושם במילונו תילי תילים מילים יפות, מילים עפות, מתגלגלות מן הלשון.

החוויה שעבר בימי המלחמה השפיעה עליו ונתנה לו השראה לכתיבת עוד שירים.

היינו ברפידים, חיילים ירדו מהמטוסים והושבו על המסלול בפקודה. בתקשורת דווח לא מעט פעמים על בריאותו המעורערת ועל השמועות שהוא חלה במחלת הסרטן. לאונרד כהן גדל בבית יהודי במונטריאול, קנדה. אריק סיני שר לאונרד כהן. צד א' צד ב' (1978) מילים: לאונרד מגדולי המשוררים שידע עולם המוזיקה, נפטר בגיל 82. מתי כספיכמו הנביאים הקנאים לשם הוא קינא לפועל ולתואר ולשם. הוא אחראי על יצירות רבות ובלתי נשכחות שהן חלק מנוף המוזיקה הישראלית. אני זוכר תמונה סוראליסטית בה אנחנו ברפידים ליד מסלול הנחיתה בשדה התעופה, ראינו מטוס הרקולס נוחת, ומתוכו יצאו עשרות חיילים. עבודתו השפיעה על מוזיקאים רבים בעולם, ולשיריו הוקלטו גרסאות כיסוי רבות. מלחמת יום כיפור הביאה אותו לשיר לפני חייליים במוצבים בסיני. לאונרד כהן לימד אותנו לחיות. יעוץ זוגי, טיפול במשברי זוגיות ובעיות בחיי הנישואין מתוך גישה של פסיכולוגיה חיובית והסתכלות על משבר כהזדמנות לצמיחה.

זכויותיכם בנוגע להחזרת מוצרים לחנויות, ביטול עסקאות והחזר כספי, בקצרה: מתי כספי. אתר הבית של דורית כהן, פסיכולוגית (מ.א):

Posting Komentar

0 Komentar